УКРАВТОДОР

Служба автомобільних доріг у Кіровоградській області

» Прес-центр » новини » Заява про екологічні наслідки
Н-14 Олександрівка-Кропивницький-Миколаїв на ділянці км 10+915 - км 28+915»

Заява про екологічні наслідки
Н-14 Олександрівка-Кропивницький-Миколаїв на ділянці км 10+915 - км 28+915»

Заява про екологічні наслідки щодо робочого проекту «Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Н-14 Олександрівка-Кропивницький-Миколаїв на ділянці км 10+915 - км 28+915».

 

Реалізація технічних рішень робочого проєкту «Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Н-14 Олександрівка-Кропивницький-Миколаїв на ділянці км 10+915 - км 28+915» здійснюється в місті Олександрівському районі Кіровоградської області.

Згідно з технічними рішеннями передбачається капітальний ремонт автомобільної дороги, автомобільного мосту через р. Бовтишка, а саме: заміна існуючого дорожнього одягу автодороги, капітальний ремонт мосту, в т.ч. опор, ремонт і посилення існуючих прогонових будов, улаштування нового дорожнього одягу замість пошкодженого, встановлення нових каркасів, сіток і закладних деталей накладної плити, бетонування накладної плити, встановлення бордюрних каменів на мосту та на підходах, укладання рослинного шару ґрунту, укріплення укосів засівом газонних трав, укладання арматурних сіток тротуарів і бетонування плит тротуарів, укладання асфальту на проїзній частині, монтаж мостового бар'єрного огородження, перильного огородження тротуарів, встановлення дорожніх знаків, нанесення дорожньої розмітки, влаштування очисних споруд поверхневого стоку, влаштування автономного освітлення, а також інші заходи, виконання яких дозволить підвищити пропускну спроможність ділянки дороги, рівень безпеки при експлуатації автодороги та мосту.

Реалізація заходів, що перелічені вище, дозволить:

- знизити рівень викидів в атмосферне повітря та скидів у поверхневі води забруднюючих речовин, забезпечив тим самим покращення стану довкілля та здоров’я населення, що мешкає на прилеглій до автодорожнього мосту території;

- поліпшити послуги транспортних перевезень населення завдяки підвищенню швидкості, безпеки та комфортабельності дорожнього руху, створити умови для безпечного переміщення населення, що позитивно впливе на соціальне середовище.

Проведення робіт з капітального ремонту автомобільної дороги й автомобільного мосту супроводжуватиметься надходженням в атмосферне повітря забруднюючих речовин від роботи автотранспортних засобів і будівельних механізмів, шумовим впливом на навколишнє середовище від працюючої техніки, але впливи від даних джерел впливів носитимуть тимчасовий і локальний характер.

Валові викиди забруднюючих речовин в атмосферу за весь період будівництва складуть Викиди забруднюючих речовин від роботи ДВЗ автотранспорту і будівельної техніки за період проведення робіт складут 66,659 т, з них: оксид вуглецю – 36,892 т, діоксид азоту – 13,240 т, діоксид сірки – 2,096 т, вуглеводні граничні – 6,492 т, сажа – 2,868 т, при навантажувально-розвантажувальних роботах в атмосферне повітря буде виділятися пил неорганічний зі вмістом SiО2 < 20% – 5,069 т, при зварювальних роботах - оксид заліза – 0,002 т, діоксид марганцю – 0,0002 т. Викиди за весь час проведення робіт, що становить 20 місяців, не перевищать санітарно-гігієнічних нормативів, істотного впливу на атмосферне повітря очікувати не слід.

Капітальний ремонт дорожнього покриття дозволить ліквідувати викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин, що виділяються від зруйнованого дорожнього покриття, а також знизити викиди від автотранспорту завдяки  нормалізації дорожнього руху, забезпечуючи тим самим поліпшення стану навколишнього середовища в районі існуючих автомобільної дороги й автодорожнього мосту. Викиди від автотранспорту, що рухатиметься по автомобільній дорозі після капітального ремонту, будуть значно нижче за нормативно допустимі, сумарні максимальні приземні концентрації по всіх забруднюючих речовинах дорівнюватимуть менше 0,05 часток від граничнодопустимих значень.

Шумовий вплив від працюючої техніки у період будівництва на межі найближчої житлової забудови складе: в с. Івангород - 39,3 дБА, у період експлуатації – 17,3 дБА, в с. Підлісне – у період будівництва 33,3 дБА, в період експлуатації – 11,3 дБА, що не перевищить допустимих санітарно-гігієнічних нормативів - 55,0 дБА в денний час доби та 45,0 дБА в нічний час доби, не призведе до негативного впливу на здоров'я населення, яке мешкає на території, прилеглій до ділянки автомобільної дороги, що ремонтується.

Для очищення зливових вод з автомобільної дороги робочим проєктом передбачені очисні споруди, які очищують зливові води до нормативних показників.

Джерел негативних впливів на інші компоненти природного середовища (клімат і мікроклімат, геологічне середовище, підземні води, рослинність, тваринний світ, заповідні об'єкти) в ході реалізації робочого проєкту не з'являється.

При проведенні капітального ремонту автомобільної дороги й автодорожнього мосту утворюватимуться наступні види відходів: будівельні відходи у кількості 4916,527 т, брухт чорних металів – 151,327 т, брухт кольорових металів – 0,082 т, недогарки електродів - 0,016 т, відходи асфальту – 871,108 т, тверді побутові відходи – 13,483 т, рідкі побутові відходи – 88,750 т, відходи деревини - …25,730 т, у період експлуатації автодороги та мосту - відпрацьовані нафтосорбційні фільтри очисних споруд дощового стоку, відпрацьовані фільтри зважених речовин – 0,960 т/рік, осади локальних очисних споруд дощового стоку (завислі речовини) – 0,452 т/рік, нафтопродукти – 0,006 т/рік, відпрацьовані світлодіодні лампи – 0,150 т/рік.

Усі відходи, що утворюватимуться в процесі капітального ремонту автомобільної дороги та в результаті її експлуатації, підлягають утилізації, захороненню або переробці на спеціалізованих підприємствах, що мають ліцензії на здійснення відповідної діяльності, згідно з укладеними договорами.

Для розміщення відходів, що утворюватимуться в процесі капітального ремонту автомобільної дороги й автодорожнього мосту та в результаті їх експлуатації, додаткові земельні площі не використовуватиметься, джерел негативних впливів відходів на навколишнє природне середовище в період будівництва та експлуатації не утворюватиметься.

У соціальному плані робочий проєкт слід вважати позитивним за рахунок створення комфортних умов для життєдіяльності та позитивного впливу на стан здоров’я населення в результаті зменшення викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря і поліпшення умов життєдіяльності.

Комплекс технічних рішень, передбачених робочим проєктом, не представляє небезпеки для навколишнього середовища.

Відповідальність за дані зобов'язання по реалізації проєктних рішень відповідно до норм і правил охорони навколишнього середовища, вимог екологічної безпеки на всіх етапах капітального ремонту дорожнього покриття бере на себе Служба автомобільних доріг у Кіровоградській області.

 

Начальник

Служби автомобільних доріг

у Кіровоградській області                                                                    І.А. Вишневький

                                                          

Директор

ТОВ «ЄВРО БУД ПРОЕКТ»                                                                  В.В. Кот