УКРАВТОДОР

Служба автомобільних доріг у Кіровоградській області

» Прес-центр » новини » Weigh-In-Motion (WIM). На Кіровоградщині вже працює два комплекси.

Weigh-In-Motion (WIM). На Кіровоградщині вже працює два комплекси.

Впровадження BIM- технологій в світі набирає обертів, в тому числі і в Україні. Кіровоградщина не відстає і минулого року вже змонтували два таких комплекси – на дорозі М-30 Стрий – Ізварине (колишня а/д М-04 Знам'янка - Луганськ - Ізварине (на м. Волгоград через мм. Дніпро, Донецьк), км 60+050 (WIM12)) та на дорозі Н-23 Кропивницький – Кривий Ріг – Запоріжжя (км 2+998).

Архітектура системи динамічного зважування може підтримувати такі стратегії моніторингу та контролю за перевищенням нормативних габаритно-вагових параметрів:

-моніторинг дорожнього руху;

-попередній відбір для контролю;

-пряме правозастосування.

Система, в першу чергу, призначена для попереднього відбору - з метою притягнення до відповідальності за перевищення норм ваги - перевантажених транспортних засобів. Разом з тим вона також використовується для способів більш обґрунтованого і раціонального планування ремонту і реконструкції мережі доріг на основі фактичних даних про транспортне навантаження та інтенсивність руху.

-Система динамічного зважування виконує функції вимірювання, збору, обробки, тимчасового зберігання, передачі потоків даних, пов'язаних з такими завданнями:

-вимір осьових навантажень, навантаження на групу осей, загальної маси і габаритних параметрів всіх транспортних засобів;

-забезпечення можливості перегляду даних по кожному пункту динамічного зважування в режимі реального часу на місці або в віддаленому доступі за допомогою програмного забезпечення;

-агрегація всіх даних про транспортні засоби з одночасною класифікацією по габаритно-ваговим параметрам;

-вимір температури в місцях установки системи WIM;

-точне виявлення транспортних засобів, габаритно-вагові параметри яких перевищують граничні норми, що діють на момент вимірювання для відповідного класу транспортних засобів.

Проект передбачає установку на проїжджій частині набору датчиків, які фіксують загальну вагу транспортного засобу і навантаження на вісь, камер для автоматичного розпізнавання і камер загального вигляду, лазерних сканерів для фіксації габаритів транспортного засобу.

Втім, фіксуються й випадки, коли водії намагаються уникнути «контролю» і об’їжджають  по узбіччю, але це їх не рятує від фіксації порушення, а тільки погіршує їх ситуацію та дані на транспортні засоби потрапляють до загальної бази порушників з особливими показниками. Крім того, такі дії пошкоджують кромку дороги та створюють додатковий тиск на датчики комплексу.

Система автоматичного контролю покликана не тільки контролювати і накладати штрафи, а й дисциплінувати водія, зберігати дорожнє покриття і розвивати мережу.

Останні кілька років дорожня інфраструктура активно оновлюється, тож тепер треба зберегти всі відбудовані дороги. Для цього буде встановлено ще кілька комплексів:

H-14 Олександрівка – Кропивницький – Миколаїв (км 130 + 100 — 130 + 100)

M-30 Стрий - Умань - Дніпро - Ізварине (через мм. Вінницю, Кропивницький) (км 613+300 - км 619+000)

H-24 Благовіщенське – Миколаїв (через м. Вознесенськ) (км 20 + 100 — 20 + 100 )