УКРАВТОДОР

Служба автомобільних доріг у Кіровоградській області

» Прес-центр » новини » На дорогах Кіровоградщини триває аварійний ремонт покриття холодним асфальтобетоном

На дорогах Кіровоградщини триває аварійний ремонт покриття холодним асфальтобетоном

Останні кілька років, за які втілюється у життя дорожня реформа, на Кіровоградщині активно ведуться ремонти доріг державного значення. По всій Україні першочергово відновлюють дороги з найбільшим соціально-економічним навантаженням, просуваючись за маршрутним принципом і з’єднуючи між собою обласні центри якісним покриттям. Процес нешвидкий і нелегкий, проте зміни на краще очевидні, і це не можуть не помітити водії.

Разом з тим, тисячі кілометрів доріг залишаються без фінансування на капітальний чи поточний ремонт, продовжують зношуватися та інтенсивно вкриватися тріщинами та вибоїнами. Особливо це помітно у зимово-весняний період.  Перехід через нуль градусів негативно позначається на стані дорожнього покриття. Якщо в ньому є мікротріщини, куди потрапляє вода, замерзаючи, вона розпирає асфальт, і розриває покриття. Згодом для такої дороги потрібно, як мінімум, аварійний ямковий ремонт. Наскільки скоротиться термін служби дорожнього полотна і наскільки зростуть витрати на його ремонт в таких погодних умовах - залежить від якості і стану покриття. Зазначимо, що вік більшості кіровоградських доріг сягає 40-50 років і на більшості з них ґрунтовних ремонтів не проводилося мінімум 25-50 років, тож вони не витримують ні сучасних навантажень, ні мінливих зим.

Найбільших руйнацій зазнало покриття на дорогах Н-23 Кропивницький-Кривий Ріг-Запоріжжя, М-12 Стрий –Тернопіль-Кропивницький-Знам’янка, М-22 Полтава-Олександрія, М-13 Кропивницький-Платонове.

  • Ми знаємо у якому стані перебувають ці дороги. Ми розуміємо наскільки важливо в найкоротші терміни привести їх до сучасних норм та стандартів, але, виходячи з наявних можливостей, поки що не можемо провести там повноцінний ремонт, - пояснює начальник Служби автомобільних доріг у Кіровоградській області Вадим Коюденко. – І особисто я, і наші інженерно-технічні працівники щоденно їздимо по області і бачимо реальну картину. До нас щоденно надходять звернення та скарги від водіїв, і на кожне з них відповідаємо – у нас є проекти ремонтів, питання лише за фінансуванням. Але! Спочатку ми завершуємо ремонти на вже розпочатих напрямках – на Миколаїв та на Полтаву.

Нагадаємо, що в поточному році в межах Кіровоградської області на замовлення САД планується завершити поточний середній ремонт  на дорозі Н-14 Олександрівка-Кропивницький-Миколаїв (31,8 км на суму 500 млн. грн), продовжити ремонт на М-22 Полтава-Олександрія ( 5 км на суму 80 млн грн) та провести реконструкцію ділянки дороги М-12 Стрий-Тернопіль-Кропивницький-Знам’янка (5 км за 80 млн. грн..).

На разі ж, найбільш уражені вибоїнами ділянки доріг підрядники ремонтують холодним асфальтобетоном. Звісно, це не панацея і не вирішення проблеми, але це спосіб підтримувати дороги у проїзному стані, доки не з’явиться можливість провести ґрунтовний ремонт. Згідно з політикою Укравтодору та Уряду, з 2020 року Україна перейде від поточних до капітальних ремонтів і поступово взагалі відмовиться від ямкового ремонту.

Прес-служба САД у Кіровоградській області