Служба автомобільних доріг
у Кіровоградській області

» Прес-центр » новини » Якісне влаштування дорожнього покриття при низьких температурах забезпечують модифікатори

Якісне влаштування дорожнього покриття при низьких температурах забезпечують модифікатори

Технології не стоять на місці і за останні десять років води зробили добрячий крок вперед. В галузі дорожнього будівництва також відбулися зміни в технологіях, зокрема, з’явилися енергозберігаючі добавки, за рахунок яких ремонтувати асфальтобетонне покриття можна і при досить низьких температурах.

Сучасні технології дозволяють знизити температуру перемішування асфальтобетонної суміші на 20 – 40 °C без погіршення міцнісних характеристик покриття порівняно з традиційним гарячим асфальтобетоном. Такий ефект досягається за рахунок нових фізико-хімічних ефектів, що призводять до зниження опору суміші зсуву під час її приготування й укочування. Звичайний діапазон температур приготування таких сумішей – від 105 °C до 125 °C. Їх застосування дозволяє знизити енерговитрати, зменшити викиди забруднюючих речовин в атмосферу, понизити інтенсивність старіння в’яжучого і подовжити будівельний сезон.

Служба автомобільних доріг у Кіровоградській області своїм підрядником рекомендує застосовувати у приготуванні асфальтобетонної суміші добавку італійського виробництва ITERLOW T. Вона пройшла всі необхідні перевірки, в тому числі і часом. Саме ця добавка забезпечує якісне влаштування гарячих асфальтобетонних сумішей навіть при температурі повітря +5..+10 градусів за Цельсієм. Та як стверджують самі виробники, температурний режим може бути й значно нижчим.

Як пояснили в лабораторії Служби, застосування енергозберігаючих добавок дозволяє збільшити час на укочування шару асфальтобетону, а значить забезпечується необхідний коефіцієнт ущільнення покриття. Більше ніяким чином такі добавки не впливають на властивості бітуму, тож він забезпечить таку ж міцність і якість асфальтобетону, як влітку. Спеціалісти лабораторії постійно контролюють хід робіт та якість їх виконання, якість використаних матеріалів.

 

Застосування цього модифікатора дозволяє досягти значного покращення основних характеристик асфальтобетону - щільність, водонасичення, коефіцієнт водостійкості, при цьому інші фізико-механічні властивості не погіршуються.

У Службі автодоріг при оголошенні конкурсу на проведення ремонтних робіт на об'єктах наголошують на виконанні основних завдань, які покликані забезпечити належну якість асфальтобетонного покриттятпри проведенні робіт при низьких температурах:

•  забезпечення мінімальних втрат тепла асфальтобетонної суміші протягом всього технологічного

циклу;

•  здійснення перемішування асфальтобеасфальтобетонної суміші для вирівнювання її температури після транспортування перед укладанням за допомогою перенавантажувачів;

•  укладання асфальтобетонної суміші із максимально можливою швидкістю з досягненням високого коефіцієнта попереднього ущільнення (не менше ніж 0,96) після асфальтоукладача;

•  застосування складів асфальтобетонних сумішей, що потребують мінімальної роботи на ущільнення та мають розширений діапазон температур ущільнення в сторону більш низьких їх значень.

Тож хоч стовпчики термометра вперто повзуть вниз, кіровоградські дорожники продовжуть ремонтні роботи і до кінця року справляться з поставленими задачами і зроблять це якісно.

Прес-служба САД у Кіровоградській області