Служба автомобільних доріг
у Кіровоградській області

» Прес-центр » новини » Цього року дорожники Кіровоградщини увійшли в трійку лідерів

Цього року дорожники Кіровоградщини увійшли в трійку лідерів

За темпами виконання запланованих ремонтних робіт Служба автомобільних доріг у Кіровоградській області увійшла до трійки лідерів по Україні.

- Це було не легко, але ми наполегливо працювали з ранньої весни, аби зробити якомога швидше і якомога більше, - відзначає начальник Служби Вадим Коюденко. – Будівельний сезон розпочали з того, що продовжили ремонтувати розпочаті минулого року об’єкти. І ось, за крок до завершення сезону ми намагаємося встигнути закінчити роботи на нових. Нагадаю, що основні сили направляємо на завершення ремонту дороги М-04 Знам’янка-Луганск-Ізварине та на ремонт Н-14 Олександрівка-Кропивницький-Миколаїв, яка чекала цього дуже багато років. Але окрім цих двох напрямків ми працюємо по багатьох фронтах, які не такі помітні, втім не менш важливі.

Нагадаємо, що в рамках децентралізації частина доріг загального користування перейшла на утримання Кіровоградської ОДА, у власності Служби залишилися тільки дороги територіального та державного значення.

Так станом на сьогодні, Служба відповідає за 2037,8 км доріг загального користування державного значення, в тому числі:

 - міжнародних – 396,5 км, національних – 348,5 км, регіональних – 66,2 км, територіальних – 1226,6 км. В тому числі, 38 км дороги М-05 Київ-Одеса, які нещодавно перейшли від Черкаської служби автодоріг.

Підтримка Уряду та Укравтодору –

плани стали реальними, дії помітними,

а кроки злагодженими

Останні кілька років дорожня галузь по-справжньому відчула підтримку Уряду та Укравтодору – плани стали реальними, дії помітними, а всі кроки по розвитку, а точніше відродженні галузі – злагодженими. Загальна динаміка фінансування за останні роки свідчить про суттєве збільшення коштів, які спрямовуються на будівництво  та ремонт доріг.

Так ще у 2015 році загальний обсяг фінансування дорожньої галузі області галузі складав мізерні 93,7 млн.грн., а вже у 2016 цей показник складав 310 млн.грн, у 2017 році - 628,2 млн.грн., і у 2018-му вже використали 546,7 мільйонів гривень.

Зупиняючись детальніше на розподілі цьогорічного бюджету галузі, зазначимо, що, згідно з розпорядженням Кабміну від 17.01.2018 р. №78-р зі змінами, за рахунок коштів державного бюджету передбачено:

  • Поточний середній ремонт – 486,850 млн. грн;
  • Експлуатаційне утримання – 120,9 млн. грн.;
  • Будівництво, реконструкція (проектні роботи майбутніх років) – 3,2 млн. грн.;

- капітальний ремонт ( проектні роботи майбутніх років)  - 4,5 млн. грн.

Ще одним джерелом надходжень коштів у галузь є так звані митні кошти, що виділяються в рамках експерименту. Так від перевиконання митних платежів Кіровоградська ОДА спрямувала 5,8 мільйонів гривень на дороги загального користування.

 

Цього року поточним середнім ремонтом

охоплено близько десятка об’єктів

Позиція Служби автодоріг проста – працюємо максимально якісно та прозоро, тож кожна копійка платників податків має бути використана ефективно. Вже кілька років робота дорожнього комплексу ґрунтується на принципі маршруту. Тобто, замість того, аби одночасно розпилюватися на кількох напрямках, за основу береться конкретний маршрут.

Так у 2016 році поточний середній ремонт розпочали на дорозі М-04 Знам’янка-Луганськ-Ізварине і цього року його практично завершили. Незначні роботи залишилося виконати на останньому відрізку на межі Кіровоградської та Дніпропетровської областей (км 66-72 на границі областей). Враховуючи особливості фінансування, ремонтні роботи проводять відрізками по 5-6 км.

Цього будівельного сезону відремонтували та уже ввели в експлуатацію 15 даної дороги. На разі в роботі перебувають ще 6,6, на яких вже повністю виконана регенерація конструктивних шарів та влаштування вирівнюючого шару. Крім того, більш ніж на 2 км влаштований і верхній шар ЩМА. За сприятливих умов до кінця року і даний відрізок буде завершений.

Важливим напрямком, який потребує значних фінансових вливань для відновлення покриття залишається південний – дорога Н-14 Олександрівка –Кропивницький – Миколаїв. Два підрядники працювали на відрізку загальною протяжністю майже 20 км – в районі села Мар’ївка.

На наступний рік Служба планує продовжити ремонт «миколаївської» дороги аж до села Полтавка Бобринецького району.

Розпочали ремонт дороги і в Полтавському напрямку. На дорозі М-22 Полтава – Олександрія, відремонтували та ввели в експлуатацію близько 8,71 км дороги. Окрім самого полотна, привели до ладу й узбіччя, і смуги відведення, встановили комплекти дорожніх знаків та нанесли розмітку.  

 Вартість робіт склала 92,4 мільйонів гривень.

Особливим предметом гордості є завершення нового будівництва – об’їзної дороги міста Знам’янка, яке стало першим новим будівництвом в Україні за останні п’ять років.

  • Розпочалося будівництво Об’їзної дороги ще у 2007-му. Першу чергу завершили у 2010 році – 4,4 км, - додає начальник відділу експлуатаційного утримання доріг та штучних споруд Олексій Донченко. – Будівництво другої черги почали у 2011 році, та через брак коштів довелося зупинити роботи на кілька років. У 2017-му ми продовжили будівництво і тепер ввели в експлуатацію 6,4 км. Це значно підвищило рівень безпеки руху у самій Знам’янці, адже розвантажило місто. Загалом протяжність цієї дороги складає 10,8 км.

Крім того, будівництво  автомобільної дороги в обхід  м. Знам'янка    дозволило знизити собівартість перевезень вантажів, поліпшити внутрішньогосподарські зв’язки, дало змогу забезпечити рух транзитного автомобільного транспорту з розрахунковою швидкістю 120 км/год та ліквідувати аварійно-небезпечну ділянку безпосередньо у Знам'янці. 

Дорога будувалась на перспективну інтенсивність руху більш ніж 8000 автомобілів на добу. Загальна вартість будівництва склала 141,3 млн грн.

Вже кілька місяців водії користуються новою дорогою і відзначають у соцмережах про її зручність та якість.

 Не тільки будувати, а й зберігати

Неодноразово відмічалося, що сьогоднішній плачевний стан дорожньої мережі України – це результат не просто недофінансування, а й банального недбальства, коли питання збереження доріг просто саботувалося. Тож тепер, коли дорожня галузь перероджується, збереження не менш важливе, ніж будівництво, чи ремонт.

Як зазначає Вадим Коюденко, дорожники повинні не просто ремонтувати, а й гарантувати якість на відповідний термін. Та жодна гарантія не може витримати недбальства у використанні. Тобто, при дотриманні експлуатаційних вимог – вагових норм та міжремонтних термінів, то дорога служитиме вірою і правдою  не один десяток років.

Тож, окрім проведення ремонтів та будівництва, в поточному році Службою автомобільних доріг вжиті заходи і задля їх збереження. Одним із основних методів –  є нанесення на покриття доріг шарів зносу, що значно продовжують термін експлуатації покриття та підвищує коефіцієнт зчеплення коліс автомобіля з покриттям дороги, що позитивно впливає на рівень безпеки руху, особливо за несприятливих погодних умов.

Так  вдалося улаштувати поверхневу обробку на 14,5 км., площею 123,647 тисяч м2.  Такі роботи провели на ділянках автомобільних доріг М-12 Стрий-Тернопіль-Кропивницький-Знам’янка та Н-01 Київ-Знам’янка в межах смт. Знам’янка Друга, на автомобільній дорозі М-22 Полтава-Олександрія в районі смт. Павлиш, на двох ділянках дороги Т-12-15 Глинськ-Олександрія-Петрове та на 1 ділянці дороги Н-23 Кропивницький-Кривий Ріг-Запоріжжя. Загальний обсяг освоєних вкладень за цим напрямком роботи складає 24,9 млн. грн.

Значний обсяг робіт виконано і в рамках робіт з експлуатаційного утримання та виконання заходів з безпеки дорожнього руху:

Так з початку року на дорогах державного значення області  ліквідовано – 146011 м2  ямковості, в тому числі:

  • гарячим а/б – 128750 м2;
  • струменевим методом 7372 м2;
  • холодним асфальтобетоном та методом просочення – 4199 м2;

В розрізі автомобільних доріг даний показник розподілений наступним чином: 49 % обсягу ліквідації ямковості припадає на дороги міжнародного значення, 30 % на дороги національного значення, 4 % – регіональні та 17 % від загального обсягу ліквідації це ліквідація на дорогах територіального значення.

          У рамках проведення заходів із забезпечення безпеки дорожнього руху поновили дорожню розмітку на 780 км (100% до плану року 770 км) та встановили й замінили дорожні знаки – 1400 шт. (80 % до плану року 1400 шт).

Загалом же з початку року на виконання робіт з поточного дрібного ремонту та експлуатаційного утримання доріг державного значення Службою опрацьовано 116,2 млн. грн, що становить 96,1 % від річного планового показника який складає 120,8 млн. грн.

Розуміючи потребу області і  у даному напрямку, за рішенням Укравтодору Кіровоградщина також очікує на додаткові кошти на поточні видатки. Це дасть змогу покращити стан покриття найбільш проблемних ділянок доріг державного значення. Звичайно першочергово це дороги міжнародного та національного значення Стрий-Тернопіль-Кропивницький–Знам’янка в районі села П’ятихатки та смт. Велика Виска та Н-23 Кропивницький – Кривий Ріг-Запоріжжя в районі с. Братолюбівка.

Оскільки будівельний сезон майже позаду, дорожня галузь області активно готується і до настання несприятливих погодних умов. Кожне дорожнє підприємство, що обслуговує дороги Кіровоградщині активно запасається протиожеледними сумішами, паливно-мастильними матеріалами, а також готують до опалювального сезону адмінбудівлі та пункти обігріву.

Техніку та механізми, що задіяні в ліквідації зимової слизькості і засніженості проїжджої частини перевірили, навіть прогнали дорогами, відпрацювавши умовний сценарій – надзвичайні погодні умови.

Реальність планів залежить від

 фінансової спроможності країни

 Підсумовуючи зроблене, ми вже корегуємо плани на наступний рік. Тож, зазираючи в недалеке майбутнє, зазначимо, що зараз ведемо активну роботу по підготовці пропозицій до плану ремонтних робіт 2019 року.

Перш за все, на розгляд Укравтодору та Уряду будуть подані декілька напрямків ремонту.

По-перше, закінчити розпочаті об’єкти – ремонти доріг М-04 Знам’янка-Луганськ-Ізварине М-22 Полтава-Олександрія та Н-14 Олександрівка-Кропивницький-Миколаїв.

По-друге, планувати ремонти найбільш важливих доріг: М-12 Стрий-Тернопіль-Кропивницький-Знам’янка, Н-23 Кропивницький-Кривий Ріг-Запоріжжя та Н-01 Київ-Знам’янка.

Загалом плануємо подати на розгляд пропозицію загальною вартістю на близько 3 млрд. грн. Те, чи вдасться дорожникам реалізувати задумане, залежить виключно від фінансової спроможності держави.  

 

Прес-служба САД у Кіровоградській області